jmaustralien

Alla inlägg under oktober 2012

Av Moa och Joakim - 26 oktober 2012 18:11

Ikväll har vi varit ute på nattklubben Vanity. 40 stycken från hostlet var med och ca 10 av staff (personalen). Kul var det, och vi hade kul på Donken och nu i rummet efteråt, hehehe

Av Moa och Joakim - 26 oktober 2012 18:09

Hemma nu efter en lyckad kväll med staffcrew :), dags för lite sömn och sedan dags för jobb igen :)
Kramis :)

Av Moa och Joakim - 26 oktober 2012 12:25

Vi är fortfarande i surfers och vi trivs som fisken i vannet :), :P .
Solen är för det mesta framme och steker oss och vi når snart färgen så att vi kan bli kallade pepparkakor Wii!,
Det är tyvärr även varit lite sämre väder de närmsta dagarna och nästan lite storm men vi klarar oss:),
Igår så skulle vi så testa Devon, Australiens variant på falukorv , super tänkte jag :), men nej det var något av det vidrigaste jag någonsin har smakat och inte nog med det utan jag kräktes även av den och låg pall resten av kvällen :(, Joakim jobbade och slet :), världens bästa man har jag hehe :)
Ikväll blir det utgång med en del här ifrån hostlet vilket ska bli kul :),
Saknar alla där hemma :(,

Kramis :)

:)

Av Moa och Joakim - 26 oktober 2012 09:21

Titta vad vi köpte på Swedish Goodies!
Tiden går så fort, idag ska vi ut!
Bakade chokladbollar och bjöd på här häromdan, nu är alla galna i dem och det har blivit den stora snackisen! :)

Av Moa och Joakim - 19 oktober 2012 15:03

Racingen har kommit till stan och spärrat av överallt, och vårt boende ligger mitt i den avspärrade banan så vi har fått vip-biljetter till området, tydligen värt $200. Så vi var ute och tittade lite innan, fattar inte om det är tävling, förberedelser eller om de bara kör. Set håller på hela helgen så något tävlingsrace måste det bli! Roligt är att Moa ska på arbetsintervju på måndag på Bakery Delight i Broadbeach, hoppas hon får det! Nu kommer lite bilder från vad vi såg av bilarna idag.

Av Moa och Joakim - 19 oktober 2012 14:58

Igår gjorde Joakim sitt första riktiga arbetspass på det nya jobbet, ungefär som pressbyrån eller något liknande. Stället har öppet hela dygnet och jag jobbade på natten. Dessvärre existerar inte OB-tillägg. Undrar bara nu när jag ska få schemat så jag vet hur jag ska Jobba i fortsättningen.

Av Moa och Joakim - 16 oktober 2012 14:37

Idag har jag och Moa varit vi i exakt 2 år! Det har vi firat med en mysig picknick på stranden med jordgubbar, chokladdipp och sådant gott! Efter det gick vi och spelade i en av världens största spelaffärer, timezone. Detta är lite som ett mini-Las Vegas. Fruit ninja på en 70" tv var ganska svårt jämfört med mobilen. Och mario kart sittandes i en "riktig" Mario cart-bil var kul! Nu har vi hämtat ut vår vinst som blev ett Unospel, så lite spel med det och ett kinderägg får bli början på natten :-)

Av Moa och Joakim - 14 oktober 2012 14:01

Imorgon 15/10 fyller världens bästa pappa år! Grattis på dig,
Du är bäst och jag älskar dig! Saknar alla omgångar och alla roligheter som vi gör när jag är hemma , jag saknar tillochmed när du är sur och tvär!,
Och du pappa lilla glöm inte att du ska opereras !,
Bara så du vet du är världens bästa pappi! Jag älskar dig och grattis på din 52 års dag :)!

Presentation


Ett äventyr i Australien med Joakim & Moa.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards